Ing. Martin Vašek Telefon: +420 737 218 025 E-mail: mv@kobit.cz
Slouží k přímě a přesné aplikaci rozmrazovacích látek na letištní plochy za účelem rychlého a efektivního rozmrazení námrazy pro všechny druhy civilních i vojenských letišť.
Rozmrazovací cisternová nástavba letištních ploch se skládá ze svařované nerezové cisterny, kompletní technologické části s čerpadlem a pohonnou jednotkou včetně rozkládacích ramen s vyrovnávacím mechanismem a tryskami. Montuje se na podvozky o min. užitečné hmotnosti cca 13 tun (tzn. celková hmotnost cca 19 - 20 tun).
Vlastní cisterna je vyrobena z nerez plechu – AISI 316, která je odolná vůči chemickým a agresivním materiálům. Uvnitř cisterny je vlnolam pro snížení větší dynamiky kapaliny při jízdě.
Celá technologická část včetně rozkládacích ramen je sestavena z těchto základních částí a bloků s následnými funkcemi tj.: - vlastní ramena jsou základní ocelová, vnější jsou hliníková z profilů tvořících příhradovou konstrukci - zavěšení je stabilní v horizontálním a vertikálním směru s omezením tlumení a eliminování kmitů rozstřikovacích ramen – patent firmy DAMMANN - hydraulické uzavírání ovládání vlastních ramen (pomocí čtyř segmentů) volitelně pro plnou pracovní šířku nebo až ke kloubu (půlka pracovní šířky), možnost manuálního nastavení v případě poruchy hydrauliky a zajištění ve složené poloze - možnost nastavení vlastních stříkacích trysek - centrální vedení hadic v článkovém řetězu ve zvedací kleci - hydraulický zámek pro přepravní polohu - odstup nosičů trysek je konstruován 50 cm, tandemový nosič trysek pro dodržení stanovené dávky při větších rychlostech s trojnásobnou multifunkcí - 2 injektorové trysky na jeden nosič pro požadované množství a rychlost pojezdu - pneumatické plnoautomatické zapínání a zavírání kapaliny na jednotlivých tryskách - poziční osvětlení na samostatných ramenech - kapalina je dále na ramenech vedená 3“ vedením v sacím a plnícím úseku se suchou spojkou - pístové čerpadlo kapaliny o výkonu 500 l/min. a tlaku 20 bar, výpustní stříkací tlak je omezen na max. 8 bar - řízení výstupního množství a stejnoměrného tlaku je plnoautomatické a je regulováno elektropneumaticky obslužnou částí (BT II) s počítačem (Uni – Control) - zapínání a vypínání kapaliny probíhá pneumaticky přímo na trysce ve čtyřech dílčích šířkách, které jsou shrnuty do hlavního spínače - pomocí dvou různých velikostí trysek lze spínat až tři různé průtoky při stejném tlaku a stejné rychlosti - pohon rozstřikovače je pomocí diesel agregátu HATZ – tříválec, napětí je 12 V