Ing. Pavel Sytný Telefon: +420 737 218 026 E-mail: ps@kobit.cz
Cisternový servisní modul na plnění důlních, stavebních a zemních strojů ropnými čistými látkami (diesel, 3 x čisté oleje, AdBlue).
Cisternová nástavba odpovídá všem předpisům pro přepravu nebezpečných látek ADR- kód LGBF a je možné ji namontovat pevně na libovolné podvozky o užitečné hmotnosti min. 17 tun (celková hmotnost s náplněmi včetně podvozku TATRA 158 6x6 s rozvorem 3 900+1 320 mm o celkové technické hmotnosti 31 tun).
Cisterna má 5 komor o celkovém objemu 12 000 l (přepravní objemy 1 x 10 000 l - diesel, 3 x 200 l - čisté oleje, 1 x 500 l - AdBlue), materiál cisterny - nerez ocel AISI 304 - na naftu, samostatná isolovaná nádrž za kabinou z nerez oceli AISI 304 včetně isolace tl. min. 50 mm, ve spodní části cisterny jímka DN 4“ pro montáž patního ventilu na diesel, zvedací oka, ve vrchní části bezpečnostní ochoz s inspekčním otvorem DN 20", 2 x drenážní otvory pro odvod úkapů, technologický prostor za kabinou a v zadní části cisterny. V zadní části nerezové nádrže je technologický prostor uzavíraný výklopnými dveřmi na plynové vzpěry.
Nádrž je umístěná ihned za kabinou. Je kvádrového tvaru s technologií pro stáčení na 3 druhy čistých olejů. Celá nádrž je dvouplášťová s možností výhřevu pomocí nezávislého naftového topení a zároveň pro možnost výhřevu pomocí elektrických těles na napětí 380 V, ovládání přes termostat. Kompletní nádrž je dále isolovaná isolací tl. 50 mm s hliníkovým plechem opatřená čtyřmi elektronickými plovákovými tyčemi s možností okamžitého sledování hladin. Každá komora na čisté oleje je vybavena následující technologií: zubovým čerpadlem, filtrem s vložkou do 6 mikronů, digitálním měřičem, samonavíjecím bubnem s hadicí DN 3/4" - délky 15 m + pistole s měřením DN 1/2".
Ohřev nádrže je možný při připojení na 380 V, 32 A a zároveň je možné přihřívat nádrž teplovzdušným systémem na naftu. Elektrický ohřev je pomocí teplovzdušných těles vložených ve spodní části do nádrže systémem nepřímého ohřevu, tzn. že nedochází přihříváním k znehodnocení média připékáním. Ohřev je plně automaticky hlídaný dvěma termostaty se samostatným nastavením teplotního rozsahu ohřevu (tzn. rozdělení ohřevu oleje a AdBlue samostatně). Nádrž je jednotně zateplena isolací a rozdělena na 4 samostatné komory - 3 x oleje + AdBlue, což znamená i příznivý ohřev médií vlivem temperace z ohřátého média v sousedních komorách. Teplovzdušný ohřev je řešen v meziplášti samostatné nádrže na oleje a AdBlue.